Regulamin sklepu internetowego www.galerialaperle.pl/sklep
Styczeń 2024
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH
Sklep dostępny pod adresem www.galerialaperle.pl dokłada wszelkich starań, aby klienci czuli się komfortowo i bezpiecznie, a zakupy dokonane w sklepie były zawsze udane. Sklep działa w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz z poszanowaniem dobrych obyczajów w obrocie gospodarczym, w szczególności mając na względzie standardy e-commerce w przedmiocie jakości towarów oraz obsługi przeprowadzanych transakcji.
- Postanowienia ogólne
- Przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy, znajdujący się pod domeną internetową www.pangastro.pl, zwany dalej „Sklepem Internetowym”, jest: Galeria Zdrowia i Urody Jolanta Juszczak, ul. Kilińskiego 1c, 98-220 Zduńska Wola, NIP 829 10 02 461, REGON 731585523
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz telefonu, dostępnego na stronie www.galerialaperle.pl
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów, jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep.
- Regulamin jest dostępny w polskiej wersji językowej.
- Klienci zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
- Właściciel www.galerialaperle.pl zobowiązuje się do zapewnienia środków prawnych i organizacyjnych niezbędnych do bezpiecznego przetwarzania danych osobowych klientów sklepu.
II. Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.galerialaperle.pl prowadzący sprzedaż produktów znajdujących się w jego ofercie.
- Właściciel – Galeria Zdrowia i Urody Jolanta Juszczak, ul. Kilińskiego 1c, 98-220 Zduńska Wola, NIP 829 10 02 461, REGON 731585523
- Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
- Newsletter – usługa świadczona przez Sklep na rzecz Użytkownika polegająca na wysyłaniu mu wszelkich informacji o działaniu Sklepu, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę sprzedaży/świadczenia usług z Przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Przedsiębiorca, który w określonych sytuacjach ma uprawnienia konsumenckie – Klient dokonujący zakupu na stronie Sklepu jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zyskuje uprawnienia Konsumenta, jeżeli produkt/usługa, który zakupił w www.galerialaperle.pl nie ma dla niego charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument, Przedsiębiorca oraz Przedsiębiorca, który w określonych sytuacjach ma uprawnienia konsumenckie.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu oraz nabywania w nim produktów.
III. Techniczne warunki korzystania ze Sklepu
- W celu korzystania ze Sklepu Klient powinien posiadać:
-
- urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
- dostęp do sieci Internet;
- adres poczty e-mail;
- oprogramowanie do otwarcia plików PDF np. Adobe AcrobatReader.
- Sklep informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie. Klient po wejściu na stronę Sklepu, proszony jest o akceptacje Polityki Plików Cookies.
- Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Plików Cookies, udostępnionej pod adresem www.galerialaperle.pl i stanowiącej integralną część niniejszego regulaminu.
IV. Rejestracja i Logowanie
- Klient w celu założenia „Konta Klienta” dokonuje rejestracji za pomocą formularza, podając login, adres e-mail oraz hasło.
- Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu może składać się z liter, cyfr lub/oraz znaków specjalnych. Hasło jest indywidualne dla każdego użytkownika. Hasło można zmienić na stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła. Niezbędna jest cykliczna zmiana hasła przez Użytkownika.
- Założenie „Konta klienta” jest nieodpłatne.
- Rejestracja nie jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Osoba działająca w imieniu Klienta będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składając zamówienie i zawierając umowę z Galeria Zdrowia i Urody Jolanta Juszczak, ul. Kilińskiego 1c, 98-220 Zduńska Wola, NIP 829 10 02 461, REGON 731585523
- w imieniu takiego podmiotu oświadcza, że:
-
- jest umocowana do działania w jego imieniu,
- działa w ramach tego umocowania,
- umocowanie upoważnia ją do skutecznego zawarcia umowy.
- Klient przez akceptację regulaminu składa oświadczenie następującej treści:
-
- przystąpiłem dobrowolnie do korzystania z usług sklepu;
- dane zawarte w formularzu są zgodne z prawdą.
- Klient nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie internetowym osobom trzecim.
- Zarejestrowany Klient ma możliwość:
-
- dostępu do statusu oraz historii zamówień;
- otrzymywania indywidualnych rabatów i kuponów promocyjnych;
- informacji o możliwości udziału w promocjach i konkursach;
- zamówienia Produktu;
- zmiany swoich danych;
- zmiany swojego hasła;
- sprawdzenia swoje zamówienia.
- Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na podany adres e-mail link potwierdzenie rejestracji.
- Dokonanie rejestracji umożliwia zalogowanie się do systemu.
V. Realizacja zamówień
- Sklep jest czynny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając Klientowi złożenie zamówienia o każdej porze.
- Właściciel weryfikuje złożone przez Klienta zamówienie. Po pozytywnej weryfikacji Sklep Internetowy zatwierdza zamówienie w wiadomości e-mail, którą wysyła Klientowi. W momencie otrzymania takiego oświadczenia przez Klienta, pomiędzy stronami zostaje zawarta umowa sprzedaży na odległość.
- Wiadomość zawiera proponowaną treść umowy sprzedaży, w szczególności: numer i datę zamówienia, dane zakupionego towaru, cenę i sposób jej zapłaty, dane stron umowy, miejsce, sposób i koszt dostawy.
- Jeżeli proponowana treść umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Klienta, Klient powinien bez zbędnej zwłoki zawiadomić o tym Sklep Internetowy, wysyłając w odpowiedzi wiadomość e-mail na adres kontakt@galerialaperle.pl ze wskazaniem zauważonych rozbieżności. Sklep Internetowy bez zbędnej zwłoki prześle Klientowi skorygowaną treść proponowanej umowy.
- Klientami w przypadku osób fizycznych mogą być tylko osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
- Klient składa zamówienie w następujący sposób:
-
- wybór towarów dokonywany przez dodanie ich do koszyka;
- podanie danych do formularza rejestracyjnego bądź logowania, formularza dostawy;
- wybór formy dostawy i płatności;
- zatwierdzenie zamówienia przez przycisk „Kupuję i płacę”;
- wysłanie potwierdzenia zamówienia na adres e-mail Klienta;
- zamówienie złożone w formie elektronicznej będzie potwierdzone nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych (z wyłączeniem świąt) od otrzymania zamówienia. Potwierdzenie wysłane będzie e-mailem lub telefonicznie.
-
- Klient, który skorzysta ze sposobów wskazanych w pkt. 8, pomijając stronę Sklepu, ma obowiązek zapoznania się i akceptacji regulaminu przesłanego przez Sklep na podany przez Klienta adres e-mail.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Osoba działająca w imieniu Klienta będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składając zamówienie i zawierając umowę z Galeria Zdrowia i Urody Jolanta Juszczak, ul. Kilińskiego 1c, 98-220 Zduńska Wola, NIP 829 10 02 461, REGON 731585523
- w imieniu takiego podmiotu oświadcza, że:
-
- jest umocowana do działania w jego imieniu,
- działa w ramach tego umocowania,
- umocowanie upoważnia ją do skutecznego zawarcia umowy.
- Po dostarczeniu zakupionych produktów sprzedawca w ramach umowy z klientem może mu wysłać wiadomość e-mail z zaproszeniem do ankiety dotyczącej opinii na temat transakcji. Klient nie jest zobowiązany do jej wypełnienia.
VI. Forma płatności
- Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia w sposób wybrany w momencie składania zamówienia.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Tpay.pl
- Dostępne formy płatności Karty płatnicze:
-
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- Jeżeli Klient płaci kartą, zamówienie realizowane jest od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Klient zobowiązany jest podać prawidłowe dane do faktury VAT.
- Klient akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur (w tym faktur korygujących) w formie elektronicznej. Zgoda na stosowanie faktur elektronicznych jest równoznaczna z rezygnacją otrzymywania ich w formie papierowej. Klient może cofnąć zgodę na stosowanie faktur elektronicznych, przez odznaczenie zgody w Profilu Klienta, po zalogowaniu na stronach Sklepu internetowego lub przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta Sprzedawcy.
VII. Ceny
- Ceny podane przy produktach na stronie WWW Sklepu podawane są w polskich złotych, zawierają podatki i opłaty.
- Cena produktu przed oznaczeniem przycisku „do koszyka” nie zawiera kosztów przesyłki i innych dodatkowych opłat. Koszty przesyłki oraz dokonania płatności doliczane są do sumy zamawianych produktów. Klient jest informowany przed złożeniem zamówienia o dodatkowych kosztach np. związanych z opakowaniem.
- Ceną ostateczną zamówienia, wiążącą Sklep i Klienta, jest cena produktu
podana na stronie Sklepu przed złożeniem zamówienia przez Klienta. Cena ostateczna to cena produktu wraz z wszystkimi kosztami związanymi z realizacją umowy. - Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia (wraz z kosztami przesyłki, dokonania płatności) udostępniana jest przed wyborem opcji „Zamawiam – transakcja z obowiązkiem zapłaty” oraz potwierdzona jest w przesłanej niezwłocznie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta.
VIII. Dostawa
- Zamówione towary dostarczone są w sposób wskazany przez Klienta w chwili składania zamówienia.
- Klient ma możliwość zorganizować transport własny, jednakże niezbędne jest ustalenie w sposób indywidualny terminów, kosztów i zakresu odpowiedzialności.
- Właściciel określa termin dostawy. W razie przekroczenia ustalonego terminu Klient ma prawo do wyznaczenia sprzedawcy dodatkowego czasu. Jeżeli towar nadal nie zostanie wydany, Klient może odstąpić od umowy.
- Sprzedawca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący jako Konsument go otrzyma, chyba że Konsument wybrał inną formę dostawy niż dostawy proponowane przez Sklep. - Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W weekendy i wolne dni od pracy dostawy nie są realizowane.
- Klient w momencie odbioru przesyłki ma możliwość sprawdzić towar. W razie jakiejkolwiek szkody spisać protokół w obecności dostawcy. Spisanie protokołu przez Konsumenta nie stanowi warunku do złożenia reklamacji bądź skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy.
- Jeżeli opakowanie jest uszkodzone lub taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki i jak najszybciej skontaktować się ze Sprzedającym. Właściciel jest odpowiedzialny wobec kupującego jako Konsument na podstawie rękojmi rozdz. X Regulaminu, jeżeli produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
- 8. Towary dostarczane są na terenie Polski.
IX. Prawo odstąpienia od umowy
Niniejszy rozdział dotyczy wyłącznie Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami, którzy mają uprawnienia konsumenta. (Definicja w rozdz. II pkt. 7 niniejszego Regulaminu).
1. Z zastrzeżeniem rozdz. I pkt. 7 niniejszego Regulaminu, kupujący jako Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu produktu stosowne oświadczenie w jakiejkolwiek formie. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem na adres korespondencyjny Sprzedawcy:
● Galeria Zdrowia i Urody Jolanta Juszczak, ul. Kilińskiego 1c, 98-220 Zduńska Wola, NIP 829 10 02 461, REGON 731585523
- e-mail: kontakt@galerialaperle.pl
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Właściciela, nie jest on zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres: Galeria Zdrowia i Urody Jolanta Juszczak, ul. Kilińskiego 1c, 98-220 Zduńska Wola, NIP 829 10 02 461, REGON 731585523
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia towaru, w związku ze skorzystaniem z uprawnienia, ponosi Klient, chyba że Sklep zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o jego prawie odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia Klienta od umowy Sklep dokona zwrotu ceny
produktu w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Klienta. Zwrot nastąpi na wskazany przez Klienta rachunek bankowy. Sklep wydaje pisemne poświadczenie o zwrocie świadczenia. - Klient ma obowiązek zwrócić towar nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduję się na stronie Sklepu oraz wysyłany jest w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w wypadkach:
● świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
● świadczeń, których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
● świadczeń, których przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
● świadczeń, których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- świadczeń, które są wyraźnie dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta.
X. Prawo Konsumenta do rękojmi
Niniejszy rozdział dotyczy wyłącznie Klientów będących Konsumentami.
- Produkty oferowane w Sklepie objęte są 24- miesięczną odpowiedzialnością sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Istnieje domniemanie, że jeżeli Konsument zgłosił rękojmie Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od doręczenia produktu, to wada produktu istniała już w chwili jego wydania.
- Reklamacja na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową powinna być przekazana m.in.:
● listownie na adres: Galeria Zdrowia i Urody Jolanta Juszczak, ul. Kilińskiego 1c, 98-220 Zduńska Wola, NIP 829 10 02 461, REGON 731585523
- elektronicznie na adres: kontakt@galerialaperle.pl
- W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności, data jej wystąpienia, powinno być określone żądanie Klienta, nr zamówienia oraz dane kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną.
- Sklep rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta.
- W przypadku braku informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w terminie określonym w pkt. 4, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Klienta.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji, Klient może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, nieodpłatną naprawę lub wymianę produktu na nowy, obniżenia ceny lub istnieje możliwość odstąpienia od umowy. Sklep zwróci Klientów równowartość ceny całości dokonanej transakcji.
- Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta
adres e-mail, adres korespondencji. - Sklep wydaje pisemne poświadczenie o zwrocie świadczenia.
- Przykładowy formularz Reklamacyjny znajduję się na stronie zamówienia oraz dołączany jest do wiadomości e-mail przy zatwierdzeniu zamówienia.
- Zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących – osób fizycznych określone zostały w „Polityce prywatności”, stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Pozostałe
Regulamin jest dostępny pod adresem: www.galerialaperle.pl
-
- Klient ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści Regulaminu na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku dokumentu.
- Jeżeli kupującym jest Konsument, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży mogą być rozstrzygane w drodze negocjacji, a w razie braku porozumienia w drodze mediacji.
- Zarówno Konsument, jak i Przedsiębiorca, mają możliwość skorzystania z pozasądowego rozpatrzenia reklamacji i dochodzeniach roszczeń (tzn. w drodze mediacji). Konsument może skorzystać z polubownego rozwiązania sporów drogą elektroniczną np. za pomocą unijnej platformy internetowej Online Dispute Resolution (ODR) pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W razie braku porozumienia w drodze negocjacji lub mediacji, z kupującym występującym jako Konsument, właściwość sądu określana jest zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1215/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r., w sprawie jurysdykcji i uznawania orzeczeń sądowych oraz ich wykonywania w sprawach cywilnych i handlowych.
- Jeżeli kupującym jest Przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane polubownie w drodze negocjacji lub mediacji.
- W razie powstania sporu, gdy kupującym jest Przedsiębiorca, prawem właściwym dla umowy sprzedaży jest prawo polskie, zgodnie z miejscem siedziby www.galerialaperle.p